سازمان پیش فرض

هوشمندانه خریدکن، زندگی بهتری داشته باش

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ چرا؟

نوشته شده در 21 شهریور 1403
آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ چرا؟

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید به بررسی خواص سرکه سفید بپردازیم. عفونت زنان و به دنبال آن خارش و سوزش یکی از مشکلات بسیار کلافه کننده است که برای هر خانم، در طول زندگی پیش می آید. اگر چه نیاز است که جهت سیر درمان های اصولی حتما به متخصص زنان مراجعه شود، اما با استفاده از راهکارهای خانگی نیز می توان این معضل را برطرف نمود. راهکار های خانگی سبب می شوند تا علائم بیماری از قبیل خارش، سوزش و یا حتی بوی نا مطبوع کمتر شود و فرد آسیب کمتری ببیند. یکی از  این درمان ها و راهکار های خانگی استفاده از سرکه سفید است.

در ادامه شما را با خواص درمانی سرکه سفید بیشتر آشنا می سازیم و طریقه مصرف آن را بازگو خواهیم کرد.

 

آشنایی با خواص درمانی سرکه سفید برای عفونت زنان

 

عفونت های قارچی شایع ترین عفونت واژن

از رایج ترین عفونت های واژینال می توان به عفونت های قارچی اشاره کرد که علائم بسیار آزار دهنده ای دارد. با از بین رفتن تعادل میکروارگانیسم های موجود در بدن یک بستر کاملا مناسب جهت رشد قارچ در بدن تولید می شود. بروز علائم در هر شخص کاملا متفاوت است و ممکن است از فردی به فرد دیگر علائم کاملا مختلف باشد. از علائم شایع این نوع عفونت می توان به بوی نامطبوع، ترشحات سفید رنگ و پنیری شکل، خارش، سوزش و... را نام برد. علائم دیگری همچون قرمزی و تورم می تواند منجر به بروز زخم در ناحیه واژن خانم ها شود که در این شرایط باید سریعا به پزشک مراجعه کنند. دیابت های کنترل نشده و تغییر سطح هورمون های بدن می تواند این علائم را به صورت زیاد تشدید کند.

درمان های خانگی عفونت زنان

برای درمان عفونت در زنان دو راه حل وجود دارد ابتدا اینکه به پزشک زنان مراجعه کرده و با معاینه لگنی، دارو های شیمیایی متناسب با شدت بیماری تجویز شود. پماد ها و شیاف های تجویزی ممکن است برای دوره های 3 الی 7 روزه تجویز شوند و در صورت ادامه علائم ممکن است دوره درمان افزایش یابد. روش دوم استفاده از راهکار های خانگی می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت. از روش های خانگی درمان عفونت زنان می توان به استفاده از سرکه سفید اشاره داشت. سرکه خواص ضد قارچی و ضد عفونت بسیار بالایی دارد و باعث نابودی قارچ های عفونت زا خواهد شد. سرکه سفید با ایجاد واکنش های شیمیایی باعث ایجاد تعادل PH در واژن شده و و همه میکروارگانیسم ها را به توازن می رساند. همه این عوامل باعث می گردد تا علائم بیماری به شکل چشمگیری کاهش یابد و مانع پیشگیری و تشدید بیماری خواهد شد.

 

درمان های خانگی برای عفونت زنان

 

روش های استفاده از سرکه سیب برای درمان عفونت در زنان

به روش های مختلفی می توان از سرکه سفید برای درمان عفونت در زنان استفاده نمود که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم:

  • استفاده از تامپون یا پارچه تمیز آغشته به سرکه سیب: در این روش یک تامپون یا پارچه نخی کاملا تمیز را آغشته به سرکه سفید کرده به نحوی که کاملا خیس شوند. سپس این پارچه یا تامپون را به مدت 3 الی 4 دقیقه در واژن قرار دهید. اگر به دنبال نتیجه سریع تر هستید روزانه دو بار این کار را تکرار کرده و سپس ناحیه تناسلی خود را با آب گرم شستشو دهید.
  • حمام سرکه سفید: در این روش یک تشت بزرگ را با اب گرم پر کرده و یک استکان نمک دریا و دو استکان سرکه سفید به آب گرم بیفزایید. به صورت دو زانو و چمباتمه به مدت 15 الی 20 دقیقه در درون تشت نشسته و سپس بیرون بیایید و خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. ماندن بیشتر از 20 دقیقه در این حالت کمکی به بهبود سریعتر بیماری نخواهد کرد و ممکن است علائم تشدید شوند.
  • شستشوی واژن با سرکه سفید: یکی از موثر ترین روش ها شستشوی واژن با سرکه سفید است. در این حالت یک چهارم لیتر آب را به همراه 1 الی 3 قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کرده و سپس ناحیه تناسلی و واژن خود را شستشو می دهید. این کار را به مدت یک هفته و روزانه یک مرتبه تکرار کنید تا علائم بهبود یابند.
  • دوش واژینال: در این روش سه قاشق غذا خوری سرکه سفید را با یک لیتر آب گرم ترکیب می‌کنند و این محلول را درون یک کیسه قرار می دهند. این کیسه را درون لگن قرار داده و به آرامی فشار می‌دهند. این کار را دو مرتبه در روز تا از بین رفتن کامل علائم تکرار کنید.

شستشوی واژن در دوران بارداری با سرکه

تا اینجا پاسخ این سوال که آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ را بررسی کردیم و متوجه شدیم که سرکه برای برطرف کردن عفونت های زنان و از بین بردن علائم آن، مفید می باشد. زنان باردار نیز ممکن است در طول دوره بارداری خود دچار عفونت های مختلفی شوند. هیچ تحقیق علمی مبنی بر اثبات مفید یا مضر بودن سرکه در بارداری انجام نشده است. برخی از افراد بر این اعتقاد هستند که استفاده از سرکه در دوران بارداری برای از بین بردن علائم عفونت باعث سقط جنین خواهد شد. برای خانم های باردار بهترین راه حل درمان این است که به متخصص زنان مراجعه کند تا مشکل او به صورت کاملا مطمئن برطرف شود. با این کار هیچ خطری متوجه جنین و حتی مادر باردار نخواهد بود.

 

روش های استفاده از سرکه سیب برای درمان عفونت در زنان

 

عوارض شستشوی واژن با سرکه

استفاده افراطی از سرکه و نشستن های طولانی مدت در محلول آب و سرکه نه تنها به برطرف کردن عفونت کمک نخواهد کرد بلکه باعث شدت آن نیز خواهد شد. برخی از خانم ها به اشتباه فکر می کنند که با استفاده مکرر و نشستن های طولانی در ترکیب آب و سرکه مشکل آنها زودتر رفع می شود. این دیدگاه کاملا اشتباه است و نباید در استفاده از آن زیاده روی شود. با این کار PH واژن به هم ریخته و باعث ایجاد سوزش و خارش شدید تری خواهد شد.

جستجو
تازه ترین مطلب

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به چه نحو می باشد؟

2 روز پیش

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ چگونه می باشد؟

5 روز پیش

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ چرا؟

1 هفته پیش

بررسی خدمات فروشگاه خوار و بار فروشی به‌ صورت آنلاین

2 هفته پیش

نکات مهم در رابطه با خرید آنلاین انواع آجیل و مغزیجات مرغوب و باکیفیت

2 هفته پیش

بهترین رب گوجه بازار کدام برند است؟

4 هفته پیش

شیوه خرید آنلاین با کیفیت ترین انواع نوشیدنی های گرم و سرد

4 هفته پیش

راهنمای خرید آنلاین انواع برنج ایرانی و خارجی

1 ماه پیش

سالم‌ترین و بهترین روغن برای پخت و پز چه روغنی است؟

1 ماه پیش
اشتراک گذاری