سازمان پیش فرض

هوشمندانه خریدکن، زندگی بهتری داشته باش

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ چگونه می باشد؟

نوشته شده در 26 شهریور 1403
طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ چگونه می باشد؟

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ

در این مقاله سعی داریم شما را با طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ آشنا سازیم. همبرگر هایی که با استفاده از سویا تهیه شده اند نسبت به همبرگر های تمام گوشت کالری بسیار کمتری دارند. این همبرگر ها برای بسیاری از افراد که دارای رژیم های سرسخت هستند اما در عین حال به فست فود علاقه زیادی دارند بسیار مناسب می باشد. همبرگر ها از جمله فست فود هایی هستند که علاقه مندان زیادی دارند و تهیه آن مدت زمان کمی را از افراد خواهد گرفت. برای دورهمی های دوستانه، تولد ها و جشن ها می توانید از این غذای لذیذ استفاده کنید.

اگر شما نیز می خواهید طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ را متوجه شوید در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم جهت تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ

 

مواد لازم جهت تهیه همبرگر خانگی

مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا برای هشت نفر به شرح زیر می باشد:

  • 600 گرم گوشت
  • 6 لیوان معمولی سویا
  • پیاز یک عدد
  • 4 حبه سیر
  • 16 قاشق چای خوری آرد
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • جوز هندی به میزان لازم

 

مراحل تهیه همبرگر خوشمزه

  1. در مرحله اول ابتدا همه سویا را خیسانده و کنار بگذارید تا نرم شوند. اگر خودتان در منزل گوشت چرخ شده تهیه می کنید باید چربی گوشت ها را بگیرید و سپس چرخ کنید. برای همبرگر خانگی بهتر است تا تمام چربی های گوشت گرفته شود تا برای افرادی که رژیم دارند کاملا کم کالری باشد.
  2. در مرحله دوم گوشت ها و سویا ها را حسابی آبکشی کنید تا آب اضافه آنها گرفته شود. پیاز ها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده کنید و سپس به خوبی آب آنها را بگیرید. تمام مواد را درون یک کاسه بزرگ ریخته و برای یک دست شدن آنها به خوبی ورز دهید. اگر در منزل میکسر دارید کار برای شما راحت تر خواهد بود. در همین مرحله نمک، فلفل، آرد، جوز هندی و سیر را نیز اضافه می کنیم.
  3. در مرحله سوم تمام مواد را بر روی یک کیسه فریزر پهن کنید و به وسیله قالب زن های مخصوص همبرگر آنها را قالب بزنید و فرم دهید.
  4. مرحله چهارم باید تمام همبرگر ها را درون یخچال و یا فریزر قرار دهید تا خودشان را بگیرند و به اصطلاح وا نروند. اگر مواد را در یخچال قرار دهید کیفیت همبرگر های خانگی بیشتر خواهد بود.
  5. در مرحله پنجم می توانید مواد را از درون یخچال یا فریزر بیرون آورده و درون تابه قرار داده و به وسیله مقدار مناسبی کره و یا روغن مخصوص سرخ کردن آنها را سرخ کرده و نوش جان کنید.

 

نکات ضروری برای تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا با کیفیت بالا

 

نکات ضروری برای تهیه همبرگر با کیفیت بالا

همبرگر نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و اکثر افراد تمایل دارند تا خودشان در منزل آن را تهیه کنند. اولین نکته این است که از گوشت های تازه و بدون چربی برای این کار کمک بگیرید و گوشت از لحاظ بهداشتی مورد تایید باشد. بهتر است از تهیه گوشت های چرخ شده آماده که در فروشگاه ها عرضه می شود خودداری کنید. کیفیت و بهداشت این گوشت ها به هیچ وجه مورد تایید نیست. برای خوشمزه شدن و گرفته شدن بوی زهم گوشت می توانید از ترکیب سیر و پیاز استفاده کنید. سس سویا یکی از گزینه های بسیار کاربردی جهت جلوگیری از خشک شدن گوشت می باشد. درجه حرارت در حین پخت باید به صورت متوسط باشد چرا که حرارت بسیار زیاد باعث خشک شدن همبرگز و حرارت بسیار کم منجر به نپختن آن خواهد شد.

برای سرخ کردن همبرگر می توانید از روغن یا کره استفاده کنید. کره باعث کاراملی شدن گوشت و بالا رفتن کیفیت گوشت آن خواهد شد. افرادی که علاقه به همبرگر های آبدار دارند برای سرخ کردن می توانند از کره کمک بگیرند. مدت زمان پخت هر طرف همبرگر با شعله متوسط حدود 3 الی 5 دقیقه می باشد. از سویاهای بسته بندی شده که علامت استاندارد دارند استفاده کنید تا خیالتان بابت کیفیت و بهداشت سویا راحت باشد. در هنگام سرو همبرگر می توانید از انواع سس ها، سبزیجات، پیاز، خیار شور و گوجه فرنگی استفاده کنید.

ادویه های مجاز

همواره افزودن ادویه ها باعث خوش عطر و خوش طعم شدن همبرگر ها می شود. افراد بر طبق ذائقه خود می توانند از انواع مختلفی از آنها استفاده کنند و حتی برخی از آنها را حذف نمایند. از جمله ادویه هایی که به طور معمول در همبرگر ها استفاده می شود می توان به: فلفل قرمز، فلفل سیاه، جوز هندی، زعفران، زیره، پودر گشنیز، نمک، پودر خردل، پودر پیاز، پودر سیر و... اشاره کرد. همانطور که گفتیم این ادویه ها کاملا سلیقه ای می باشند. ممکن است برخی از افراد نسبت به یک یا چند مورد از این ادویه ها آلرژی داشته باشند که در این صورت نیز می توانند آنها را حذف کنند.

 

خواص و ویژگی های سویا برای استفاده در همبرگر

 

خواص سویا در همبرگر

سویا به گوشت گیاهی معروف است و منبع غنی از پروتئین می باشد. کالری سویا بسیار کم است از همین رو ترجیح بسیاری از افراد می باشد. سویا به تنظیم متابولیسم بدن کمک خواهد کرد و سلول های آسیب دیده را درمان می نماید. به دلیل وجود ویتامین های مختلف از بروز انواع مختلف سرطان ها جلوگیری کرده و به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند.

سویا میزان انسولین در بدن را بالا برده و برای کنترل بیماری دیابت بسیار توصیه می شود. افرادی که تمایل به پیشگیری از این بیماری دارند نیز می توانند از سویا در غذاهای مختلف از جمله همبرگر استفاده کنند. مشکلات خواب، گوارش و گردش خون را بهبود می بخشد و به سلامت قلب کمک می کند. کلسترول باعث تجمع کلسترول در رگ ها نخواهد شد و احتمال سکته قلبی را نیز به شکل چشمگیری کاهش می دهد. آهن و مس دو عنصر بسیار مفید در سویا می باشند که به بهبود گردش خون در بدن کمک شایانی می کند. بنابراین سویا یکی از مواد بسیار مفید می باشد که می توانید در اکثر غذاها از جمله همبرگر های خانگی از آن استفاده کنید.

جستجو
تازه ترین مطلب

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به چه نحو می باشد؟

2 روز پیش

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ چگونه می باشد؟

5 روز پیش

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ چرا؟

1 هفته پیش

بررسی خدمات فروشگاه خوار و بار فروشی به‌ صورت آنلاین

2 هفته پیش

نکات مهم در رابطه با خرید آنلاین انواع آجیل و مغزیجات مرغوب و باکیفیت

2 هفته پیش

بهترین رب گوجه بازار کدام برند است؟

4 هفته پیش

شیوه خرید آنلاین با کیفیت ترین انواع نوشیدنی های گرم و سرد

4 هفته پیش

راهنمای خرید آنلاین انواع برنج ایرانی و خارجی

1 ماه پیش

سالم‌ترین و بهترین روغن برای پخت و پز چه روغنی است؟

1 ماه پیش
اشتراک گذاری