سازمان پیش فرض

هوشمندانه خریدکن، زندگی بهتری داشته باش

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به چه نحو می باشد؟

نوشته شده در 29 شهریور 1403
طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به چه نحو می باشد؟

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر چگونه است؟ سیب زمینی پنیری یکی از غذاهایی است که مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد. این ترکیب خوشمزه در بیشتر رستوران ها و فست فود ها سرو می شود اما بسیاری از افراد تمایل دارند تا این غذا را خودشان در منزل تهیه کنند. سرعت تهیه این غذا بسیار بالا و روش آماده شدن آن بسیار آسان می باشد. این غذا برای افرادی که زمان کافی برای صرف کردن در آشپزخانه ندارند و در عین حال به دنبال غذایی لذیذ هستند بسیار مناسب می باشد. این غذا به روش های مختلفی تهیه می شود که در ادامه به راحت ترین روش که نیازی به فر نداشته باشد می پردازیم. از این غذا به عنوان نهار یا شام می توانید استفاده کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر آشنا سازیم.

 

مواد مورد نیاز و دستور تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر

 

مواد مورد نیاز جهت طبخ

مقدار مواد بیان شده برای تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر برای چهار نفر می باشد. ادویه های مورد استفاده نیز به صورت کاملا سلیقه ای است و افراد بر حسب ذائقه خود می توانند آنها را تغییر دهند.

  • سیب زمینی 4 عدد
  • سوسیس 400 گرم
  • پنیر پیتزا 400 گرم
  • پودر پاپریکا نصف قاشق غذا خوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • آویشن نصف قاشق غذا خوری
  • قارچ به میزان دلخواه
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم

 

دستور تهیه

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به شرح زیر می باشد:

  1. مرحله اول: ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی شسته و پوست آنها را جدا کنید. سیب زمینی‌ها را باید به صورت خلالی درشت خرد کرده و با آب شسته و آبکشی نمایید. به وسیله یک دستمال نخی و خشک آب اضافی آنها را بگیرید تا حسابی خشک شوند. سوسیس ها را نیز در این مرحله خرد کرده و سرخ کنند.
  2. مرحله دوم: در این مرحله مقداری روغن مخصوص سرخ کردن را درون تابه مناسبی ریخته و با حرارت بالا گرم کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه را به همراه سیب زمینی‌های خلال شده به درون تابه ریخته و منتظر بمانید تا به طور کامل سرخ و طلایی شوند. برخی از افراد برای خوش رنگ شدن سیب زمینی‌های خلال شده به آن زردچوبه اضافه می‌کنند که کاملا سلیقه ای می‌باشد.
  3. مرحله سوم: در این مرحله باید روغن اضافه سیب زمینی‌ها را به خوبی گرفته تا چربی زیادی نداشته باشند. برای این کار از یک دستمال توری یا حوله‌ای استفاده کرده و روغن سیب زمینی ها را به طور کامل بگیرید.
  4. مرحله چهارم: برخی از افراد تمایل به استفاده از قارچ دارند که باید قارچ‌ها را به خوبی شسته و خرد کرده و تفت دهند. آب قارچ‌ها باید به طور کامل خشک شود.
  5. مرحله پنجم: یک ماهی تابه نچسب درب‌دار انتخاب کرده و سیب زمینی های سرخ شده را با پودر پاپریکا، نمک و فلفل به همراه سوسیس های سرخ شده در کف آن بچینید. قارچ‌های سرخ شده را نیز بر روی آنها قرار داده و سپس پنیر پیتزا را اضافه کنید. درب ماهیتابه را به مدت 10 الی 15 دقیقه گذاشته تا پنیر ها ذوب شوند. شعله را خاموش کرده و مقداری پودر آویشن بر روی آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

 

ارزش غذایی سیب زمینی برای انواع غذاها و شرایط مختلف

 

ارزش غذایی سیب زمینی

سیب زمینی از جمله سبزیجاتی است که کالری زیادی به بدن می رساند و برای افرادی که به دنبال بدن سازی و رعایت رژیم های آن هستند بسیار مناسب  می باشد. یک سیب زمینی متوسط به طور متوسط حدود 170 کیلو کالری انرژی دارد. سیب زمینی متوسط همچنین دارای 3 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین نیز می باشد. کسانی که رژیم های سرسخت دارند باید سیب زمینی را با توجه به برنامه غذایی خود مصرف کنند. نشاسته موجود در سیب زمینی باعث ایجاد حس سیری در بدن شده و با گرسنگی مقابله می کند. افرادی که دچار بیماری دیابت هستند به دلیل وجود نشاسته در آن باید از خوردن بیش از حد آن خودداری کنند.

نکات ضروری در هنگام خرید سوسیس و پنیر پیتزا

سوسیس یکی از فرآورده های گوشتی است که درصد های خلوص متفاوتی دارد. هر چه میزان درصد گوشت سوسیس بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. برخی از سوسیس ها از آرد و نان خشک شده تهیه می شوند و درصد خلوص پایینی دارند و در نتیجه قیمت آنها پایین تر می باشد. سوسیس ها شامل مواد نگهدارنده و انواع ادویه ها می باشد. در هنگام خرید سوسیس باید به بسته بندی آنها توجه داشته باشیم که استاندارد بوده و دارای تاریخ تولید و انقضا نیز باشد. از خرید سوسیس هایی که دارای بوی نامطبوع هستند خودداری کنید چرا که به احتمال زیاد فاسد شده اند. وجود لکه های سبز، سیاه و سفید در سوسیس ها به معنای فساد آنها می باشد. سعی کنید از برند های معتبر و مطرح استفاده کنید.

برای خرید پنیر پیتزا باید نسبت به بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنید. از برند ها و بسته بندی های معتبر به همراه علامت استاندارد استفاده کنید. از خرید پنیر های پیتزای فله ای به شدت خودداری کنید چرا که کیفیت مواد اولیه آنها مورد اطمینان نیست. همچنین مجاورت آنها در برابر هوا ممکن است باعث افت کیفیت و حتی فساد آن شود. پنیر های پیتزای دو رنگ حاوی رنگ های خوراکی غیر مجاز هستند بنابراین از خرید آنها صرف نظر کنید. ارزش غذایی هر نوع پنیر پیتزا متفاوت است بنابراین در هنگام خرید به جدول ارزش غذایی آنها توجه داشته باشید.

 

نکات ضروری در هنگام خرید سوسیس و پنیر پیتزا

 

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر را به طور کامل شرح دهیم. سعی کنید از قبل مواد و ملزومات این غذا را تهیه کرده و از بهترین برند ها و کیفیت ها استفاده کنید. این غذا را به عنوان میان وعده و یا حتی پیش غذا نیز می توانید در میهمانی های خود سرو کنید. 

جستجو
تازه ترین مطلب

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به چه نحو می باشد؟

2 روز پیش

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ چگونه می باشد؟

5 روز پیش

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ چرا؟

1 هفته پیش

بررسی خدمات فروشگاه خوار و بار فروشی به‌ صورت آنلاین

2 هفته پیش

نکات مهم در رابطه با خرید آنلاین انواع آجیل و مغزیجات مرغوب و باکیفیت

2 هفته پیش

بهترین رب گوجه بازار کدام برند است؟

4 هفته پیش

شیوه خرید آنلاین با کیفیت ترین انواع نوشیدنی های گرم و سرد

4 هفته پیش

راهنمای خرید آنلاین انواع برنج ایرانی و خارجی

1 ماه پیش

سالم‌ترین و بهترین روغن برای پخت و پز چه روغنی است؟

1 ماه پیش
اشتراک گذاری