دلیل اهمیت محصولات بهداشتی کودکان چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟

نوشته شده در 27 مهر 1403
دلیل اهمیت محصولات بهداشتی کودکان چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟

دلیل اهمیت محصولات بهداشتی کودکان چیست؟

در پاسخ به پرسش چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟ باید نکات متعددی را در نظر بگیرید. انتخاب درست محصولات بهداشتی کودک به دلیل حساسیت پوستی کودکان یکی از دغدغه های والدین محسوب می شود. نوع پوست کودک، مواد مورد استفاده برای ساخت محصول، تاییدیه ی وزارت بهداشت، توصیه های پزشک، استفاده از نظرات و پیشنهادات دیگران و ... همه از مواردی هستند که در انتخاب محصولات مراقبتی کودک باید در نظر گرفته شود. والدین باید در هنگام انتخاب محصولات مراقبتی دقت زیادی داشته باشند زیرا یک انتخاب نادرست ممکن است سبب بروز مشکلات فراوانی اعم از اختلات تیروئیدی، مشکلات پوستی، تنفسی و ... شود.

 

معرفی محصولات بهداشتی ضروری کودکان

 

محصولات مراقبتی کودک کدامند؟ و چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟

برای پاسخ صحیح به پرسش چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟ باید ابتدا به معرفی محصولات بهداشتی ضروری کودکان بپردازیم.

  • لوسیون بدن کودک: این محصول مراقبتی از خشک شدن و صدمه دیدن پوست کودک جلوگیری می کند و موجب مرطوب نگه داشتن پوست می شود.
  • پماد سوختگی: یکی از ضروری ترین محصولات مراقبتی کودک که هرگز نباید فراموش کنید پماد سوختگی می باشد. کودک برای ساعات طولانی باید از پوشک استفاده کند. همین امر موجب سوختگی و التهاب پای کودک می شود. بدین ترتیب ممکن است کودک گریه و بی قراری کند. یک پماد سوختگی مناسب این مشکل را به خوبی رفع می کند.
  • روغن کودک: ماساژ کودک با انواع روغن های گیاهی یکی از روش های مرسوم برای کاهش گریه ی کودک به دلیل دل درد می باشد.
  • مایع یا پودر لباسشویی: در گذشته برای شست و شوی لباس کودک صابون لباس شویی را رنده می کردند. امروزه صابون های لباسشویی به صورت رنده شده در دسترس عموم قرار دارد.

 

عوامل موثر بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک

 

انواع پوست کودکان کدامند؟ و چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟

معرفی تیپ های مختلف پوست کودکان چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟ کودکان نیز مانند بزرگسالان پوست های مختلفی دارند که عبارتند از:

  • پوست خشک: کودکانی که که کمتر از 2 سال سن دارند در صورت داشتن پوست خشکی که چربی کم ترشح می کند دچار مشکل می شوند. پوست این کودکان همواره خشک و ملتهب می شود و باعث ناراحتی کودک می شود. به این ترتیب باید به طور مرتب پوست کودک را چرب کنید.
  • پوست چرب: یکی از نشانه های پوست چرب کودکان جوش های زیرپوستی می باشد. برای مراقبت از پوست این کودکان باید از محصولات مراقبتی ویژه ای استفاده کرد. این محصولات باید با حفظ رطوبت پوست آلودگی های پوستی را رفع کنند.
  • پوست حساس: کودکان با پوست های حساس نسبت به هر نوع عامل بیرونی اعم از گرما، سرما، صابون، شامپو و ... از خود واکنش نشان می دهد.
  • پوست عادی: پوست این نوع از کودکان سازگاری مناسبی با عوامل خارجی دارد.

ویژگی های محصولات مراقبتی کودکان چیست؟

چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟ برای پاسخ به این پرسش باید به بررسی ویژگی های محصولات مراقبتی کودکان بپردازیم که عبارتند از:

  • محصولات بهداشتی کودکان باید فاقد هرگونه مواد ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال باشد. ترکیبات موجود در این مواد سبب بروز التهاب و حساسیت پوستی برای کودکان می شود.
  • مواد تشکیل دهنده ی محصولات بهداشتی و مراقبتی کودکان باید از نوع طبیعی باشد. گیاهانی مانند آلوئه ورا دارای مواد معدنی و طبیعی هستند که موجب لطافت پوست می شوند و با پوست کودکان سازگاری زیادی دارند.
  • در محصولات بهداشتی کودکان موادی مانند الکل، عطر و رنگهای مصنوعی نباید وجود داشته باشد. این مواد به پوست کودک آسیب می زند.
  • به روی محصولات پوستی و بهداشتی کودکان توجه کنید تا بتوانید مجوزهای مربوطه را بررسی کنید. حتما به تاریخ انقضای محصولات پوستی توجه کنید و محصولات تاریخ گذشته را هرگز استفاده نکنید.

ترکیبات مضر محصولات بهداشتی کدامند؟ و چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟

چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟ توجه به مواد درج شده در محصولات کودکان یکی از نکات ضروری است که به هنگام انتخاب محصولات باید به آن توجه کنید. برخی از مواد مضر محصولات کودکان عبارتند از:

  • پارابن ها از مواد اصلی محصولات بهداشتی می باشند این مواد از فاسد شدن محصول مراقبتی جلوگیری می کنند. پارابن ها به هورمون های بدن آسیب می رسانند. با این ترتیب محصولات مراقبتی کودکان باید فاقد پارابن باشند.
  • فتالات ها موجب افزایش رایحه ی محصولات بهداشتی می شوند و به عنوان ماده ی نگهدارنده نیز در محصولات مراقبتی استفاده می شوند. فتالات ها موجب اختلالات هورمونی، چاقی و مشکلات بسیاری می شوند.
  • سولفات موجود در مواد شوینده چربی ها را از بدن حذف می کند. سولفات با از بین بردن چربی طبیعی پوست موجب خشکی پوست می شود. بدین ترتیب در محصولات بهداشتی و مراقبتی کودکان نباید از سولفات استفاده شود.

 

نکات مهم در انتخاب محصولات مراقبتی کودکان

 

نکاتی که در انتخاب محصولات مراقبتی باید به آن توجه کنید

چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟ به هنگام انتخاب محصولات مراقبتی کودک حتما ترکیبات روی آن را مشاهده کنید. سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که مواد طبیعی در ترکیبات آن وجود داشته باشد. به تغییرات کودک توجه کنید با مشاهده ی کوچک ترین التهابات و خشکی پوست ابتدا محصولات بهداشتی کودک را بررسی کنید. از این موضوع به سادگی نگذرید زیرا شاید با تغییر محصولات مراقبتی ناراحتی کودک شما بلافاصله رفع شود. محصولات مراقبتی کودک که از برندهای ایرانی هستند با محصولات خارجی می توانند رقابت کنند از این رو شما می توانید یک برند ایرانی با کیفیت خریداری کنید.

نتیجه گیری

چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟ در انتها باید گفت که برای انتخاب محصولات مراقبتی مناسب والدین باید شناخت کافی از کودک خود داشته باشند. والدین باید از حساسیتها و آلرژیهای کودک خود آگاه باشند و از پزشک کودک برای انتخاب محصولات مراقبتی مشورت بگیرند. هرگز از محصولات منقضی شده استفاده نکنید زیرا آسیب این نوع از محصولات دوچندان می باشد. سعی کنید از برندهای شناخته شده محصول خود را انتخاب کنید. برندهای معتبر توسط وزارت بهداشت تاییدیه دارند و شما می توانید با خیال آسوده از آن ها استفاده کنید.

جستجو
تازه ترین مطلب

خوشبو کننده بدن چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟

57 دقیقه پیش

دلیل اهمیت محصولات بهداشتی کودکان چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟

4 روز پیش

چگونه دستمال مرطوب با کیفیت را شناسایی کنیم؟ راه های تشخیص دستمال مرطوب با کیفیت

7 روز پیش

چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟ چرا؟

1 هفته پیش

چند نکته برای اینکه بدانیم چه محصولاتی برای بهداشت دهان و دندان توصیه می‌شود؟

2 هفته پیش

برای رسیدن به بهداشت فردی چه نکاتی را در انتخاب محصولات سلولزی باید رعایت کنیم؟

3 هفته پیش

چند واقعیت برای اینکه آیا دستمال کاغذی بهتر از حوله پارچه‌ای است؟

3 هفته پیش

مدت زمان نگهداری گوشت و مرغ در فریزر

4 هفته پیش

چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم با ورزش

4 هفته پیش

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به چه نحو می باشد؟

1 ماه پیش

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ چگونه می باشد؟

1 ماه پیش

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ چرا؟

1 ماه پیش

بررسی خدمات فروشگاه خوار و بار فروشی به‌ صورت آنلاین

1 ماه پیش

نکات مهم در رابطه با خرید آنلاین انواع آجیل و مغزیجات مرغوب و باکیفیت

2 ماه پیش

بهترین رب گوجه بازار کدام برند است؟

2 ماه پیش

شیوه خرید آنلاین با کیفیت ترین انواع نوشیدنی های گرم و سرد

2 ماه پیش

راهنمای خرید آنلاین انواع برنج ایرانی و خارجی

2 ماه پیش

سالم‌ترین و بهترین روغن برای پخت و پز چه روغنی است؟

2 ماه پیش
اشتراک گذاری