خوشبو کننده بدن چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟

نوشته شده در 01 آبان 1403
خوشبو کننده بدن چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟

خوشبو کننده بدن چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟

چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟ از گذشته تا به امروز انسان ها به دنبال بوی خوش، بودند و هستند. بسیاری از افراد بر اثر فعالیت زیاد، ژنتیک، مصرف غذاهای پر ادویه و ... بوی ناخوشایندی دارند. بدین ترتیب به دلیل بوی نامناسب خود اغلب از جمع فاصله می گیرند. داشتن بوی خوب یکی از مهمترین و ضروری ترین ابزار حضور فرد در جامعه محسوب می شود. استفاده از اسپری های خوشبو کننده ی بدن یکی از ترفندهای دستیابی به بوی خوش می باشد.

اسپری خوشبو کننده ی بدن چیست؟ عوامل مهم در انتخاب اسپری

چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟ اسپری خوشبو کننده بدن ظاهری شبیه به عطر دارد. یکی از اصلی ترین تفاوت های اسپری خوشبو کننده بدن با سایر محصولات خوشبو کننده اعم از ادو پرفیوم، ادو تویلت و ... غلظت کمتر، نرم تر و سبکتر بودن آن می باشد. میزان ماندگاری اسپری نسبت به سایر محصولات خوشبو کننده بسیار کمتر است. بدین ترتیب باید در طول روز چندین بار از اسپری خوشبو کننده بدن استفاده کنید. برخی از اسپری ها تا دو روز نیز ماندگاری دارند. اسپری های بدن به دلیل غلظت کمتر نسبت به سایر محصولات قیمت پایین تری دارند و راحت تر در دسترس عموم قرار می گیرند. ترکیبات اسپری های خوشبو کننده از چندین گیاه معطر، روغن، آب و الکل تشکیل شده است.

ویژگی های خوشبوکننده بدن

چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟ برای یک خرید مناسب و مقرون به صرفه به نکات زیر توجه کنید. این نکات برای انتخاب یک خوشبو کننده ی مناسب بسیار مهم است.

  • رایحه: اسپری های خوشبو کننده بدن در رایحه های مختلفی به بازار عرضه می شوند. انتخاب رایحه ی عطر کاملا مطابق با سلیقه ی افراد می باشد. در بازار انواع اسپری های خوشبو کننده با رایحه های گرم، سرد و معطر موجود است.
  • شدت رایحه: میزان شدت رایحه ی اسپری ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از افراد خوشبو کننده ای با رایحه ی قوی و برخی دیگر با را رایحه ی ملایم را می پسندند.
  • قیمت: خوشبو کننده ها در قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد. هر چقدر پول بیشتری پرداخت کنید به همان نسبت اسپری بهتری را نیز خریداری خواهید کرد.

 

انتخاب خوشبو کننده بدن مناسب

 

آقایان چگونه از اسپری بدن استفاده کنند؟

چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟ نحوه ی درست استفاده از اسپری بدن بر  میزان ماندگاری و رایحه آن نیز تاثیر گذار است. این امر در انتخاب یک خوشبو کننده ی مناسب به شما کمک می کند. آقایان باید خوشبو کننده را بر روی بدن بدون پوشش خود اسپری کنند. اسپری را باید در فاصله ی مناسبی از بدن قرار دهید و زیر بغل، سینه و گردن خود بزنید. در استفاده از اسپری های خوشبو کننده زیاده روی نکنید زیرا ممکن است پوست بدن شما آسیب ببیند.

 

نحوه استفاده از خوشبوکننده بدن

 

خانم ها چگونه از اسپری بدن استفاده کنند؟ عوامل موثر بر انتخاب خوشبو کننده بدن

چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟ خانم ها برای ماندگاری بیشتر عطرها و خوشبو کننده ها بهتر است این محصولات را بر روی نبض خود اسپری کنند. نحوه ی اسپری عطرها یکی از نکات مهمی است که در انتخاب خوشبو کننده بدن بسیار موثر می باشد. مچ دست، جلوی گردن، بین سینه ها و ... از جمله نقاط مناسب برای اسپری خوشبو کننده محسوب می شود. پس از اسپری کردن خوشبو کننده اجازه دهید مدتی روی پوست باقی بماند تا خشک شود. خوشبو کننده را از فاصله ی مناسبی به بدن اسپری کنید. بدین ترتیب از لک شدن لباس جلوگیری می شود.

 

ماندگاری خوشبو کننده بدن

 

نکاتی که در استفاده اسپری خوشبو کننده باید به آن توجه کنید

چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟ برای انتخاب یک خوشبو کننده ی بدن باید نکاتی را رعایت کنید که عبارتند از:

  • خوشبو کننده ی انتخابی باید مطابق با سلیقه و جنسیت شما باشد. اغلب اسپری های مخصوص بانوان رایحه ی شیرین و ملایمی دارد. اسپری های مخصوص آقایان رایحه ی تند و تیزی دارد.
  • برای افزایش ماندگاری خوشبو کننده، رایحه ی آن را باید متناسب با محصولات مراقبتی خود اعم از لوسیون ها و کرم های مخصوص تهیه کنید.
  • چنانچه بدن شما عرق کند و بو بگیرد نباید از اسپری خوشبو کننده استفاده کنید زیرا تلفیق بوی عرق و اسپری خوشبو کننده بسیار آزار دهنده می باشد. ابتدا بدن خود را بشویید آنگاه از خوشبوکننده بدن استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از خوشبو کننده بدن مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست خود امتحان کنید در صورتی که به آن حساسیت نداشتید. می توانید از آن خوشبو کننده استفاده کنید.

راهکار ماندگاری بیشتر اسپری خوشبو کننده بدن

چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟ افزایش ماندگاری خوشبو کننده بدن از عوامل اصلی انتخاب اسپری بدن می باشد. مرطوب کردن بدن با لوسیون های مخصوص از آیتم های مهم برای ماندگاری بیشتر خوشبو کننده می باشد. چنان چه خوشبو کننده را بر روی بدن خشک اسپری کنید بخش زیادی از اسپری تبخیر می شود. هرگز پس از استفاده از اسپری آن را روی پوست بدن نمالید. مالش خوشبو کننده روی پوست بدن سبب شکسته شدن مولکول ها خوشبو کننده می شود و ماندگاری آن را کاهش می دهد. استفاده از خوشبو کننده پس از استحمام سبب افزایش ماندگاری اسپری خوشبو کننده می شود. از خوشبو کننده ی مناسب هر فصل استفاده کنید. بدین ترتیب رایحه ی گرم در فصل زمستان و رایحه ی سرد در فصل تابستان کاربرد دارد.

نتیجه گیری

چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟ بعد از این که اسپری مورد نظر خود را خریداری کردید. جهت ماندگاری بیشتر عطر باید نکاتی را رعایت کنید. آقایان بهتر است خوشبو کننده را بر روی بدن بدون پوشش خود اسپری کنند و خانم ها باید خوشبو کننده ها را بر روی بخش هایی از بدن که نبض دارد اسپری کنند. انتخاب رایحه ی خوشبو کننده بر اساس سلیقه ی افراد متفاوت می باشد. البته بهتر است رایحه ی مورد پسند خود را متناسب با فصل ها تغییر دهید.

جستجو
تازه ترین مطلب

خوشبو کننده بدن چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟

3 ساعت پیش

دلیل اهمیت محصولات بهداشتی کودکان چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟

4 روز پیش

چگونه دستمال مرطوب با کیفیت را شناسایی کنیم؟ راه های تشخیص دستمال مرطوب با کیفیت

7 روز پیش

چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟ چرا؟

1 هفته پیش

چند نکته برای اینکه بدانیم چه محصولاتی برای بهداشت دهان و دندان توصیه می‌شود؟

2 هفته پیش

برای رسیدن به بهداشت فردی چه نکاتی را در انتخاب محصولات سلولزی باید رعایت کنیم؟

3 هفته پیش

چند واقعیت برای اینکه آیا دستمال کاغذی بهتر از حوله پارچه‌ای است؟

3 هفته پیش

مدت زمان نگهداری گوشت و مرغ در فریزر

4 هفته پیش

چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم با ورزش

4 هفته پیش

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به چه نحو می باشد؟

1 ماه پیش

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ چگونه می باشد؟

1 ماه پیش

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ چرا؟

1 ماه پیش

بررسی خدمات فروشگاه خوار و بار فروشی به‌ صورت آنلاین

1 ماه پیش

نکات مهم در رابطه با خرید آنلاین انواع آجیل و مغزیجات مرغوب و باکیفیت

2 ماه پیش

بهترین رب گوجه بازار کدام برند است؟

2 ماه پیش

شیوه خرید آنلاین با کیفیت ترین انواع نوشیدنی های گرم و سرد

2 ماه پیش

راهنمای خرید آنلاین انواع برنج ایرانی و خارجی

2 ماه پیش

سالم‌ترین و بهترین روغن برای پخت و پز چه روغنی است؟

2 ماه پیش
اشتراک گذاری