چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟ چرا؟

نوشته شده در 21 مهر 1403
چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟ چرا؟

چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟

دستمال توالت از جمله اقلام بهداشتی است که اکثر افراد از آن استفاده می کنند. بهداشتی بودن و استاندارد بودن این دستمال ها باعث پیشگیری از بروز انواع بیماری ها خواهد شد. اما سوالی که پیش می آید این است که چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟ دستمال های کاغذی از جمله دستمال توالت ها باید علاوه بر اینکه قیمت های به صرفه ای دارند با کیفیت نیز باشند.

برخی از برند ها کیفیت را فدای مقرون به صرفه بودن محصول کرده اند و افراد پس از استفاده از این دستمال ها دچار مشکلات عدیده ای می شوند. با بالا رفتن سطح آگاهی، افراد جامعه متوجه شدند که استفاده از دستمال های پارچه ای یا حوله در سرویس های بهداشتی باعث تجمع باکتری و میکروب خواهد شد. از همین رو ترجیح دادند تا از نمونه های مختلف دستمال های یکبار مصرف بهداشتی استفاده کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با پاسخ این سوال که چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟ بیشتر آشنا سازیم.

 

چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟

 

ویژگی های یک دستمال توالت با کیفیت

از جمله ویژگی های یک دستمال توالت با کیفیت و استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام و قدرت جذب بالا: استحکام دستمال توالت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دستمال توالت نباید در حین استفاده بر اثر خیس شدن و رطوبت به سرعت پاره شود. پرز های دستمال بر روی بدن علاوه بر اینکه حس ناخوشایندی ایجاد می کند باعث ایجاد انواع عفونت ها در بدن نیز خواهد شد.
  • رنگ و عطر: برخی از افراد علاقه دارند تا از دستمال توالت هایی استفاده کنند که رنگی و معطر هستند چرا که با دکور سرویس بهداشتی آنها ست می باشد. دستمال توالت های رنگی و معطر احتمال بروز عفونت های قارچی و ایجاد عفونت را به شدت بالا برده و توصیه نمی شوند.
  • نرمی و لطافت: دستمال های توالت باید علاوه بر حفظ استحکام از بافت نرم و لطیفی برخوردار باشد و پوست های حساس را دچار مشکل نکند. برخی از افراد فکر می کنند هر چه دستمال ضخامت بیشتری داشته باشد و زبرتر باشد قدرت جذب بالاتری دارد. این یک دیدگاه کاملا اشتباه می باشد.
  • تعداد لایه ها: دستمال های توالت استاندارد معمولا 2 الی 4 لایه هستند و قدرت جذب بالایی دارند. البته دستمال توالت های تک لایه نیز وجود دارد که به معنی بی کیفیت بودن آنها نیست چرا که بر طبق آخرین تکنولوژی ها ساخته شده اند. میزان مصرف در دستمال توالت های چند لایه بالاتر می باشد چرا که حجم بیشتری از دستمال مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده دستمال های توالت و کاغذی

همه ما می دانیم که ماده اصلی تشکیل دهنده انواع دستمال کاغذی از جمله دستمال توالت درختان می باشند.  برای تولید دستمال ابتدا پوست درختان را تبدیل به لایه های نازک کرده و به همراه مواد شیمیایی تبدیل به دوغاب می کنند. این دوغاب ها به اتاق دایجستر انتقال داده می شوند که 18 متر ارتفاع دارد و دوغاب تحت فشار قرار می گیرد. پس از پخت و از بین رفتن رطوبت ترکیبات دیگری چون سلولز، فیبر ها و لگنین به آن افزوده می شود تا خمیر کاغذ تشکیل گردد.

رنگ های حاصل از فیبر با کمک مواد سفید کننده و حتی گیاهی به اصطلاح شسته می شود. در مراحل بعدی کاغذ ها درون صفحه هایی مشبک قرار می گیرند و بر روی ریل های بزرگی به شکل دستمال کاغذی پیچانده می شوند. این توضیحات به صورت کلی و اجمالی بود و روند تولید دستمال مراحل متعددی دارد و بر طبق استاندارد های روز تولید و بسته بندی می‌گردد.

 

ویژگی های یک دستمال توالت با کیفیت

 

نحوه استفاده صحیح از دستمال توالت

جهت استفاده اصولی از دستمال توالت باید ابتدا محل مناسبی را برای آن در نظر بگیریم. بهتر است از بسته بندی هایی استفاده کنید که محافظ داشته و در محیط سرویس بهداشتی دچار آلودگی و تجمع میکروب نگردد. در مرحله بعدی برای خشک کردن باید دستمال را بدون فشار و کشیدن به پوست خود بزنید. فشار و کشش باعث می شود تا بقایای دستمال بر روی بدن باقی بماند و باعث ایجاد آلرژی، عفونت، خارش، سوزش و... شود. افراد باید تنها قسمت های خارجی ناحیه تناسلی خود و ناحیه داخلی پاها را به وسیله دستمال توالت خشک کنند.

باور های غلط در هنگام انتخاب دستمال توالت

برخی از افراد تصور می کنند که هر چه دستمال نرم تر و سفید تر باشد کیفیت بالاتری دارد. این دیدگاه اشتباه است و دستمال های بسیار نرم قابلیت جذب پایینی دارند و در اثر رطوبت به سرعت پاره خواهند شد. برای تهیه دستمال های بسیار سفید نیز مواد و ترکیبات شیمیایی زیادی مورد استفاده قرار گرفته است که خطرات زیادی برای سلامتی دارد. دستمال های تک لایه اگر چه صرفه اقتصادی بالایی دارند اما ممکن است نتوانند پاسخگوی نیاز افراد باشند از همین رو نمونه های چند لایه گزینه مناسب تری به شمار می آیند. نمونه های مشبک می توانند جاذب فوق العاده ای برای آب و رطوبت باشند که در هنگام خرید باید به این نکات توجه داشته باشید.

 

مواد تشکیل دهنده دستمال های توالت و کاغذی

 

خشک کردن ناحیه تناسلی بچه ها با دستمال توالت

چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟ آیا می توان ناحیه تناسلی بچه ها را نیز با این دستمال ها ی توالت خشک کرد؟ همانطور که می دانید بچه ها دارای پوست بسیار حساسی هستند و امکان بروز حساسیت در اثر استفاده از دستمال کاغذی در آنها بسیار بالا می باشد. بنابراین بهتر است که ناحیه تناسلی بچه ها به هیچ وجه با این دستمال های توالت خشک نشود.

والدین می توانند هر شب لباس زیر بچه ها را تعویض کرده تا مانع تجمع باکتری و میکروب در ناحیه تناسلی آنها شوند. همچنین برای کودکان از لباس های زیر نخی استفاده شود و در صورت نیاز به خشک کردن از پارچه های نخی برای این کار کمک بگیرند. این پارچه ها را باید به خوبی شسته و در معرض نور خورشید قرار داده تا به خوبی پاکسازی و ضد عفونی شوند.

جستجو
تازه ترین مطلب

خوشبو کننده بدن چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب خوشبو کننده بدن تاثیر می گذارند؟

42 دقیقه پیش

دلیل اهمیت محصولات بهداشتی کودکان چیست؟ و چه عواملی بر انتخاب محصولات مراقبت از کودک تاثیر می گذارند؟

4 روز پیش

چگونه دستمال مرطوب با کیفیت را شناسایی کنیم؟ راه های تشخیص دستمال مرطوب با کیفیت

7 روز پیش

چه نکاتی را باید در خرید دستمال توالت رعایت کنیم؟ چرا؟

1 هفته پیش

چند نکته برای اینکه بدانیم چه محصولاتی برای بهداشت دهان و دندان توصیه می‌شود؟

2 هفته پیش

برای رسیدن به بهداشت فردی چه نکاتی را در انتخاب محصولات سلولزی باید رعایت کنیم؟

3 هفته پیش

چند واقعیت برای اینکه آیا دستمال کاغذی بهتر از حوله پارچه‌ای است؟

3 هفته پیش

مدت زمان نگهداری گوشت و مرغ در فریزر

4 هفته پیش

چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم با ورزش

4 هفته پیش

طرز تهیه سوسیس سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر به چه نحو می باشد؟

1 ماه پیش

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون تخم مرغ چگونه می باشد؟

1 ماه پیش

آیا نشستن در سرکه سفید برای عفونت زنان خوب است؟ چرا؟

1 ماه پیش

بررسی خدمات فروشگاه خوار و بار فروشی به‌ صورت آنلاین

1 ماه پیش

نکات مهم در رابطه با خرید آنلاین انواع آجیل و مغزیجات مرغوب و باکیفیت

2 ماه پیش

بهترین رب گوجه بازار کدام برند است؟

2 ماه پیش

شیوه خرید آنلاین با کیفیت ترین انواع نوشیدنی های گرم و سرد

2 ماه پیش

راهنمای خرید آنلاین انواع برنج ایرانی و خارجی

2 ماه پیش

سالم‌ترین و بهترین روغن برای پخت و پز چه روغنی است؟

2 ماه پیش
اشتراک گذاری